|
پست الکترونیکی
|
نقشه سایت
|
En
حوزه مدیرعامل
ارسال پیام به مدیرعامل
درخواست ملاقات با مدیرعامل
روابط عمومی و آموزش همگانی
درباره روابط عمومی
همایشها و سمینارها
اصلاح الگوی مصرف
اخبار
بریده جراید
مدل شایستگی های مدیران
نشریه داخلی شرکت
آموزش
بیست نکته در مورد آب
ماده ای شگفت انگیز
آب و خداشناسی
آیا میدانید
پرسشنامه
نظر سنجی
مقالات
قراردادها
مرکز اطلاعات مناقصات و مزایدات
امورحقوقی، تحصیل و تملک اراضی
قوانین
دستورالعمل ها، آئین نامه ها، بخش نامه ها
مصوبات استانی هیات دولت
قراردادها
عملکرد
حسابرسی و نظارت مالی
حراست و امور محرمانه
معاونین
معاونت مهندسی و توسعه
فنی و خدمات مهندسی
اجرائی طرحهای تامین و توزیع آب شهری
آبرسانی
اجرائی طرحهای جمع آوری و تصفیه فاضلاب
تاسیسات و پروژه ها
پروژه های مهم
طرح های در دست اجرا
معاونت برنامه ریزی و منابع انسانی
آمار و فن آوری اطلاعات
آمار و عملکرد شرکت
شاخص های اصلی آب و فاضلاب
تصفیه خانه ها
اقدامات ویژه
گزارش صنعت آب وفاضلاب شهری
سامانه اطلاعات جغرافیایی (GIS)
معرفی
فعالیت ها و دستاوردها
دوره های آموزشی
فایل های خام
پیوندها
منابع انسانی و آموزش
آموزش
برنامه، بودجه و بررسیهای اقتصادی
بهبود بهره وری و تحقیقات
تحقیقات
اعضای کمیته تحقیقات
اولویت ها
فرم پیشنهاد پروژه تحقیقاتی
مقالات
ارسال پروپوزال های تحقیقاتی
معاونت مشترکین و درآمد
چارت معاونت مشترکین
شرح وظایف
خدمات مشترکین
وصول درآمد
پیاده سازی و اجرای تعرفه
تعرفه ها و ضوابط اجرایی
همکاران
دفاتر پیشخوان
معاونت بهره برداری
معرفی معاونت
دفاتر معاونت
کارشناس مسئول انرژی و سیستمهای کنترل
دفتر مدیریت مصرف و کاهش آب بدون درآمد
دفتر بهره برداری از تاسیسات آب
دفتر بهره برداری از تاسیسات فاضلاب
دفتر کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب
اخبار
معاونت مالی و پشتیبانی
امور اداری
امور مالی
امور بازرگانی
اداره انبارها
امور تابعه
امور آب و فاضلاب سنندج
امور آب و فاضلاب سقز
امور آب و فاضلاب دیواندره
امور آب و فاضلاب بیجار
امور آب و فاضلاب بانه
امور آب و فاضلاب مریوان
امور آب و فاضلاب قروه
امور آب و فاضلاب کامیاران
امور آب و فاضلاب دهگلان
امور آب و فاضلاب سروآباد
خدمات الکترونیک
مشترکین
واگذاری انشعاب آب و فاضلاب
هزینهها
خدمات پس از فروش
پاسخ به استعلام
تغییر کاربری انشعاب
تغییر مشخصات
تغییر واحد مسکونی
تغییر ظرفیت قراردادی انشعاب
تغییر قطر انشعاب
تفکیک کنتور
تغییر مکان وسایل اندازه گیری
آزمایش کنتور
تعویض کنتور
نصب سیفون اضافی
قطع موقت و وصل انشعاب
جمع آوری یا ادغام انشعاب
عملکرد مشترکین
صورتحساب میاندوره
بررسی صورتحساب
اعلام کارکرد کنتور
مشاهده سوابق مشترک
امکان پرداخت صورتحساب
فروش آب تانکری
انتقادات و پیشنهادات
شکایات
پیگیری شکایات
نظام پیشنهادات
نظام شکایات
122
راهنمای مشترکین
واگذاری انشعاب جدید
پیگیری درخواست
سایر خدمات
آییننامه عملیاتی و شرایط عمومی تعرفههای آب و فاضلاب
تماس با ما
تماس با مراکز مشترکین
نشانیهای پستی
دفترچه تلفن
اطلاعات تماس
شماره تلفن خانه
شماره نمابر
آدرس پستی
پست الکترونیک
ساعت کار و ایام تعطیلات
مکان روی نقشه
آدرس الکترونیکی دستگاه
تماس با مسئولان شرکت
تماس با شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور
تماس با وزارت نیرو
تماس با شرکتهای زیرمجموعه
ثبت نام کاربران
درباره ما
کلیات
تاریخچه
خط مشی کیفیت
بیانیه، ماموریت و چشم انداز
بیانیه توافق سطح خدمت
اساسنامه
تاسیسات موجود
تشکیلات کلی
چارت معاونت برنامه ریزی
چارت معاونت امور مشترکین
چارت معاونت مالی
چارت معاونت فنی و مهندسی
چارت معاونت بهره برداری
شرح وظایف و مسئولیت ها
مدیران
مدیرعامل و معاونین
مدیران ستادی
مدیران امور تابعه
مدیران سابق
افتخارات
قوانین و مقررات
سازمانهای بالادستی
اهداف، چشمانداز و استراتژی
نویسندگان و ویرایشگران پورتال
سایت های مرتبط
سایتهای صنعت آب و فاضلاب
مجلات صنعت آب و فاضلاب
وزارتخانه ها، نهادها، و ادارت دولتی
گالری تصاویر
پورتال اخبار
HSE
حوزه مدیرعامل
ارسال پیام به مدیرعامل
درخواست ملاقات با مدیرعامل
روابط عمومی و آموزش همگانی
درباره روابط عمومی
همایشها و سمینارها
اصلاح الگوی مصرف
اخبار
بریده جراید
مدل شایستگی های مدیران
نشریه داخلی شرکت
آموزش
بیست نکته در مورد آب
ماده ای شگفت انگیز
آب و خداشناسی
آیا میدانید
پرسشنامه
نظر سنجی
مقالات
قراردادها
مرکز اطلاعات مناقصات و مزایدات
امورحقوقی، تحصیل و تملک اراضی
قوانین
دستورالعمل ها، آئین نامه ها، بخش نامه ها
مصوبات استانی هیات دولت
قراردادها
عملکرد
حسابرسی و نظارت مالی
حراست و امور محرمانه
معاونین
معاونت مهندسی و توسعه
فنی و خدمات مهندسی
اجرائی طرحهای تامین و توزیع آب شهری
آبرسانی
اجرائی طرحهای جمع آوری و تصفیه فاضلاب
تاسیسات و پروژه ها
پروژه های مهم
طرح های در دست اجرا
معاونت برنامه ریزی و منابع انسانی
آمار و فن آوری اطلاعات
آمار و عملکرد شرکت
شاخص های اصلی آب و فاضلاب
تصفیه خانه ها
اقدامات ویژه
گزارش صنعت آب وفاضلاب شهری
سامانه اطلاعات جغرافیایی (GIS)
معرفی
فعالیت ها و دستاوردها
دوره های آموزشی
فایل های خام
پیوندها
منابع انسانی و آموزش
آموزش
برنامه، بودجه و بررسیهای اقتصادی
بهبود بهره وری و تحقیقات
تحقیقات
اعضای کمیته تحقیقات
اولویت ها
فرم پیشنهاد پروژه تحقیقاتی
مقالات
ارسال پروپوزال های تحقیقاتی
معاونت مشترکین و درآمد
چارت معاونت مشترکین
شرح وظایف
خدمات مشترکین
وصول درآمد
پیاده سازی و اجرای تعرفه
تعرفه ها و ضوابط اجرایی
همکاران
دفاتر پیشخوان
معاونت بهره برداری
معرفی معاونت
دفاتر معاونت
کارشناس مسئول انرژی و سیستمهای کنترل
دفتر مدیریت مصرف و کاهش آب بدون درآمد
دفتر بهره برداری از تاسیسات آب
دفتر بهره برداری از تاسیسات فاضلاب
دفتر کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب
اخبار
معاونت مالی و پشتیبانی
امور اداری
امور مالی
امور بازرگانی
اداره انبارها
امور تابعه
امور آب و فاضلاب سنندج
امور آب و فاضلاب سقز
امور آب و فاضلاب دیواندره
امور آب و فاضلاب بیجار
امور آب و فاضلاب بانه
امور آب و فاضلاب مریوان
امور آب و فاضلاب قروه
امور آب و فاضلاب کامیاران
امور آب و فاضلاب دهگلان
امور آب و فاضلاب سروآباد
خدمات الکترونیک
مشترکین
واگذاری انشعاب آب و فاضلاب
هزینهها
خدمات پس از فروش
پاسخ به استعلام
تغییر کاربری انشعاب
تغییر مشخصات
تغییر واحد مسکونی
تغییر ظرفیت قراردادی انشعاب
تغییر قطر انشعاب
تفکیک کنتور
تغییر مکان وسایل اندازه گیری
آزمایش کنتور
تعویض کنتور
نصب سیفون اضافی
قطع موقت و وصل انشعاب
جمع آوری یا ادغام انشعاب
عملکرد مشترکین
صورتحساب میاندوره
بررسی صورتحساب
اعلام کارکرد کنتور
مشاهده سوابق مشترک
امکان پرداخت صورتحساب
فروش آب تانکری
انتقادات و پیشنهادات
شکایات
پیگیری شکایات
نظام پیشنهادات
نظام شکایات
122
راهنمای مشترکین
واگذاری انشعاب جدید
پیگیری درخواست
سایر خدمات
آییننامه عملیاتی و شرایط عمومی تعرفههای آب و فاضلاب
تماس با ما
تماس با مراکز مشترکین
نشانیهای پستی
دفترچه تلفن
اطلاعات تماس
شماره تلفن خانه
شماره نمابر
آدرس پستی
پست الکترونیک
ساعت کار و ایام تعطیلات
مکان روی نقشه
آدرس الکترونیکی دستگاه
تماس با مسئولان شرکت
تماس با شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور
تماس با وزارت نیرو
تماس با شرکتهای زیرمجموعه
ثبت نام کاربران
درباره ما
کلیات
تاریخچه
خط مشی کیفیت
بیانیه، ماموریت و چشم انداز
بیانیه توافق سطح خدمت
اساسنامه
تاسیسات موجود
تشکیلات کلی
چارت معاونت برنامه ریزی
چارت معاونت امور مشترکین
چارت معاونت مالی
چارت معاونت فنی و مهندسی
چارت معاونت بهره برداری
شرح وظایف و مسئولیت ها
مدیران
مدیرعامل و معاونین
مدیران ستادی
مدیران امور تابعه
مدیران سابق
افتخارات
قوانین و مقررات
سازمانهای بالادستی
اهداف، چشمانداز و استراتژی
نویسندگان و ویرایشگران پورتال
سایت های مرتبط
سایتهای صنعت آب و فاضلاب
مجلات صنعت آب و فاضلاب
وزارتخانه ها، نهادها، و ادارت دولتی
گالری تصاویر
پورتال اخبار
HSE
بگرد
قوانین
شرکت آبفای استان کردستان
/
حوزه مدیرعامل
/
امورحقوقی، تحصیل و تملک اراضی
/
قوانین
شرکت دانش آموزان در نخستین جشنواره آب سال
نمایی از سلول های خورشیدی تصفیه خانه آب سنندج
نمایی از ایستگاه پمپاژ پل شیخ
قوانین
قانون مجازات اخلال کنندگان در تأسیسات آب و برق و گاز و مخابرات کشور
ماده 1: هرکس به منظور اخلال در نظم و امنیت عمومی در تأسیسات فنی آب و برق و گاز و مخابرات دولتی و وسائل و متعلقات آنها اعم از سد و کانال و انشعاب لولهکشی و دستگاههای تولید و توزیع و انتقال آنها و همچنین دستگاههای مخابراتی و ارتباطات مملکتی از قبیل تلفن و تلگراف و رادیو و تلویزیون و مکروویو و وسائل مربوط که به هزینه دولت یا با سرمایه مشترک دولت و بخش خصوصی یا از طرف بخش خصوصی به منظور استفاده عمومی ایجاد شده مرتکب تخریب یا ایجاد حریق یا از کار انداختن و یا هر نوع خرابکاری دیگر بشود به حبس مجرد از سه تا ده سال محکوم میشود و چنانچه مرتکب از کارکنان سازمانهای مربوط باشد به حداکثر مجازات مقرر محکوم خواهد شد.
درصورتی که اقدامات مذکور منتهی به مرگ شخص یا اشخاص شود مجازات مرتکب اعدام خواهد بود.
لایحه قانونی رفع تجاوز از تاسیسات آب و برق کشور
ماده 1: هرکس از آب لوله کشی و انهار آبیاری و شبکه های توزیع و خطوط انتقال نیروی برق استفاده غیر مجاز نماید یا در تاسیسات آب و برق دخالت غیرقانونی کند به پرداخت مبلغ بیست تا پنجاه هزار ریال جزای نقدی و رفع تجاوز و اعاده وضع سابق محکوم می شود و در صورت تکرار یا ادامه عمل علاوه بر رفع تجاوز و اعاده وضع سابق به حبس جنحه ای از 61 روز تا شش ماه و در هر دو حال به جبران خسارات وارده محکوم خواهد شد چنانچه عمل مرتکب بر طبق قوانین دیگر مشمول مجازات بیشتری باشد به مجازات اشد محکوم می شود .
آئیننامه اجرایی فصل دوم ( قانون توزیع عادلانه آب)
ماده 1 : به استناد ماده 3 قانون توزیع عادلانه آب هر شخصی اعم از حقیقی یا حقوقی و یا وزارتخانهها و دستگاهها و ارگانهای دولتی و نهادهای انقلاب اسلامی بخواهند از آبهای زیرزمینی در هر نقطه از کشور به وسیله حفرچاه و یا احداث قنات و یا از طریق تعمیق یا تغییر محل چاههای موجود و ادامه پیشکار قنات و توسعه چشمه یا طرق دیگراستفاده کنند به استثنای چاههای واقع در مناطق غیرممنوعه مشمول ماده 5 قانون توزیع عادلانه آب باید تقاضای کتبی خود را که حاوی مدارک مذکور در آن باشد به سازمانها یا شرکتهای آب تابعه وزارت نیرو یا شعب آنها تسلیم نمایند.
قانون ایجاد تسهیلات برای طرحهای فاضلاب و بازسازی شبکه های آب شهری
ماده واحده : بمنظور بازسازی و توسعه تاسیسات آب شهرها و تکمیل طرحهای نیمه تمام فاضلاب و اولویت دادن به اجرای طرحهای فاضلاب به شرکتهای آب و فاضلاب اجازه داده میشود بخشی از منابع مالی مورد نیاز این طرحها را به طرق مشروحه زیر تامین نمایند:
تبصره 1 : به شرکتهای آب و فاضلاب استانی اجازه داده میشود بخشی از هزینههای برقراری انشعاب، بعنوان حق تفکیکی مذکور در ماده (11) قانون تشکیل شرکتهای آب و فاضلاب مصوب 1369 را بر اساس تعرفههای مورد عمل آبانماه 1376 متناسب با رشد سالانه حق انشعاب در شهرهای با جمعیت بیش از یکصد هزار نفر، وصول و منحصراً برای اجرای طرحهای فاضلاب و بازسازی و توسعه تاسیسات آب همان شهر هزینه نمایند. (ضمناً مفاد ماده 11 قانون تشکیل شرکتهای آب و فاضلاب، کماکان لازمالاجرا میباشد.)
تبصره 2 : به شرکتهای آب و فاضلاب استانی اجازه داده میشود به میزان متوسط ده درصد(10%) علاوه بر نرخهای مصوب حق انشعاب آب و آببهاء تا زمان نصب انشعاب فاضلاب در شهرهایی که طرحهای فاضلاب در آنها در دست اجراست دریافت نمایند. مطالعه فاضلاب شهرهایی که اجرای طرحهای فاضلاب در آنها ضروری است از محل تسهیلات این بند شروع میگردد.
تبصره 3 : تا زمان تشکیل شورای اسلامی شهر اجازه داده میشود هیأتی مرکب از استاندار، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان، مدیر عامل آب و فاضلاب استان و یک یا دو نفر از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی به انتخاب مجلس (به عنوان ناظر)، راه کارهای مشارکت مالی مردم و سایر بخشها و ایجاد تسهیلات برای اجرای طرحهای آب و فاضلاب شهرها را بر اساس پیشنهاد شرکت آب و فاضلاب استان بررسی و تایید نموده تا پس از تصویب وزیر نیرو توسط شرکتهای آب و فاضلاب به اجرا درآید.
تبصره 4 : شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و شرکتهای آب و فاضلاب استانی مکلفند چهارچوبهای حقوقی و قراردادی لازم بمنظور تشویق بخش خصوصی در امر سرمایهگذاری، توسعه و بهرهبرداری طرحهای آب و فاضلاب را فراهم نمایند. شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بنمایندگی از طرف دولت مسئولیت نظارت بر کیفیت ارائه خدمات و تعرفههای اعمال شده را خواهد داشت.
تبصره 5 : کلیه کمکهای خیرخواهانه که برای ساخت ابنیه، تاسیسات و ماشین آلات مشخص یا تامین بخشی از منابع سرمایهای اجرای طرحی محلی، از سوی افراد حقیقی یا حقوقی به شرکتهای آب و فاضلاب میشود تا زیر نظر هیأت مذکور در تبصره (3) هزینه گردد. این کمکها جزئی از حقوق عمومی نظیر حق انشعاب و سایر خودیاریهای مردم قرار گرفته و قابل تبدیل به سرمایه یا تقسیم بین سهامداران و یا قابل صرف برای جبران زیان عملیاتی شرکتها نمیباشد. این هزینهها از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی بعنوان هزینههای قابل قبول تلقی میگردد.
تبصره 6 : هرگونه افزایش ناشی از اجرای این قانون در مورد ساختمانهای اداری مربوط به دستگاههائی که از درآمد عمومی استفاده مینمایند باید به تصویب دولت برسد.
آیین نامه جلوگیری از آلودگی آب
ماده 1 : در اجرای مدلول ماده 56 قانون آب و نحوه ملی شدن آن آبها به ترتیب زیر طبقهبندی میشوند:
گروه 1: آبهائیکه برای مصرف آشامیدن تخصیص داده شده یا برای این منظور در آینده تخصیص داده شوند پیشبینی شده است.
گروه 2 : آبهائیکه محیط زیست آبزیان قابل صید است و در آنها صید و یا تکثیر و پرورش صورت میگیرد و یا برای مقاصد مذکور در نظر گرفته شده باشد و یا مورد استفاده پرندگان و حیوانات قرار گیرد.
گروه 3 : آبهای مورد مصرف کشاورزی و آبیاری.
گروه 4 : آبهائیکه مصرف اساسی آنها در صنعت میباشد.
گروه 5 : آبهائیکه برای منظورهای تفریحی و زیبائی مورد استفاده قرار میگیرند.
گروه 6 : سایر آبها از قبیل آبهای جاری در جویها و یا گودالها و مجاری آبروی جادههای عمومی که در سایر گروههای ذکر نگردیده ویا برای مصارف بالا بکار برده نشده یا در نظر گرفته نشدهاند.
ماده 2 : تعیین گروه مربوط به کلیه آبهای کشور اعم از آبهای سطحی یا زیرزمینی یا آبهای دریاچهها و دریاها و آبهای ساحلی کشور بوسیله وزارت آب و برق و بر حسب مورد با نظر وزارت کشور – وزارت کشاورزی و منابع طبیعی – وزارت بهداری – سازمان حفظ محیط زیست و نخجیربانی – وزارت اقتصاد انجام خواهد شد تا موقعیکه گروهبندی آبی تعیین نشده باشد آب مورد نظر از نظر ضوابط مربوط به جلوگیری از آلودگی آن در ردیف گروه دو تلقی خواهد شد.
ماده 3 : تخلیه (ریختن یا جاری کردن) هر نوع فاضلاب در آبهای مذکور در ماده 1 باید با رعایت مقررات مندرج در این آئیننامه ضمن اخذ پروانه خاص از وزارت آب و برق و یا سازمان و موسسات وابسته به آن صورت گیرد.
قانون مجازاتهای بازدارنده
ماده 659 : هر کس وسائل و متعلقات مربوط به تأسیسات مورد استفاده عمومی که به هزینه دولت یا با سرمایه دولت یا سرمایه مشترک دولت و بخش غیردولتی یا به وسیله نهادها و سازمانهای عمومی غیردولتی یا مؤسسات خیریه ایجاد یا نصب شده مانند تاسیسات بهرهبرداری آب و برق و گاز و غیره را سرقت نماید به حبس از یک تا پنج سال محکوم میشود و چنانچه مرتکب از کارکنان سازمانهای مربوطه باشد به حداکثر مجازات مقرر محکوم خواهد شد.
ماده 660 : هرکس بدون پرداخت حق انشعاب و اخذ انشعاب آب و برق و گاز و تلفن مبادرت به استفاده غیر مجاز از آب و برق و تلفن و گاز نماید علاوه بر جبران خسارت وارده به تحمل تا سه سال حبس محکوم خواهد شد.
ماده 688 : هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شود از قبیل آلوده کردن آب آشامیدنی یا توزیع آب آشامیدنی آلوده ، دفع غیر بهداشتی فضولات انسانی و دامی و مواد زائد، ریختن مواد مسموم کننده در رودخانه ها، زباله در خیابانها و کشتار غیرمجاز دام، استفاده غیر مجازفاضلاب خام یا پس آب تصفیه خانه های فاضلاب برای مصارف کشاورزی ممنوع می باشدو مرتکبین چنانچه طبق قوانین خاص مشمول مجازات شدیدتری نباشند به حبس تا یکسال محکوم خواهند شد.
تبصره 1 : (اصلاحی 8/5/1376) تشخیص این که اقدام مزبور تهدید علیه بهداشت عمومی و آلودگی محیط زیست شناخته می شود یا خیر و نیز غیرمجاز بودن کشتار دام و دفع فضولات دامی و همچنین اعلام جرم مذکور حسب مورد بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان دامپزشکی می باشد.
قانون تشکیل شرکتهای آب و فاضلاب
ماده 1 : ایجاد و بهرهبرداری تأسیسات مربوط به توزیع آب شهری و همچنین جمعآوری و انتقال و تصفیه فاضلاب شهرها در داخل محدوده قانونی شهرهای هر استان بعهده شرکت مستقلی بنام شرکت آب و فاضلاب استان خواهد بود که توسط وزارت نیرو تشکیل خواهد شد.
تبصره 1 : در صورتیکه بنا به تشخیص وزارت نیرو در شهرهای یک استان نیز ضرورت تشکیل شرکت مستقل آب و فاضلاب باشد میتوان شرکتهای آب و فاضلاب متعددی طبق مقررات این قانون تشکیل داد.
تبصره 2 : شرکت آب و فاضلاب هر استان بر حسب ضرورت و با تصویب مجمع عمومی شرکت میتواند در سایر شهرهای همان استان نسبت به تشکیل شرکتها اقدام نموده و تمام یا قسمتی از اختیارات خود را به آن شرکت تفویض نماید.
تبصره 3 : اجرای طرحهای تأمین و انتقال آب بر حسب مورد و در صورت توانائی و درخواست شرکتهای آب و فاضلاب از طریق وزارت نیرو به این شرکتها تفویض میشود.
تبصره 4 : بهرهبرداری از کل تأسیسات آب مشروب اعم از تصفیه خانه، خطوط انتقال، منابع سیستمهای کنترل و غیره بعهده شرکتهای آب و فاضلاب میباشد.
ماده 2 : بانکها و شهرداریها، مؤسسات عام المنفعه و اشخاص حقیقی و حقوقی بخش خصوصی با موافقت وزارت نیرو میتوانند در این شرکتها سرمایهگذاری و مشارکت نمایند.
ماده 3 : شرکتهای موضوع این قانون دارای شخصیت حقوقی و استقلال مالی بوده و بصورت بازرگانی، طبق مقررات این قانون و قانون تجارت اداره خواهند شد.
تبصره : در صورتیکه بنا به تشخیص وزارت نیرو تشکیل و اداره این شرکتها در شرایط و مناطق خاص بصورت غیردولتی ممکن نباشد با تصویب هیأت وزیران شرکت بصورت دولتی تشکیل و اداره میشود.
ماده 4 : با تشکیل شرکتهای موضوع این قانون هر یک از شرکتها و موسسات و واحدهائی که در حال حاضر امر تقسیم و توزیع آب شهری و جمعآوری و دفع فاضلاب و بهرهبرداری از آنرا بعهده دارند منحل و کلیه تأسیسات، ماشینآلات، ابنیه و هر نوع مایملک و حقوق آنها با رعایت مقررات مربوط تملک میگردد.
تبصره 1 : با تشکیل شرکتهای آب و فاضلاب حقوق مشترکین آب و فاضلاب از شرکتها و دستگاههای قبلی که وابسته به وزارت نیرو یا شهرداریها باشد (بدون داشتن سهامدار خصوصی) به شرکتهای جدید منتقل و آن قسمت از تأسیسات، ابنیه و مایملک تشکیلات موجود آب و فاضلاب شهرها که از محل دریافت اینگونه حق انشعابها و خودیاریهای وصولی از مشترکین ایجاد شده است جزء دارائی شرکت منظور و در ارزیابی موضوع ماده 6 این قانون قرار نمیگیرد.
تبصره 2 : وزارت نیرو میتواند در موارد لازم با اصلاح اساسنامه شرکتهای موجود آب و فاضلاب نسبت به اجرای این قانون و اعمال نظارت خود اقدام نماید.
تبصره 3 : در صورت توافق طرفین انتقال تأسیسات، ماشینآلات،ابنیه،حقوق و مایملک متعلق به بخش خصوصی طبق قیمت عادله روز ارزیابی و پس از کسر دیون متعلقه و حق انشعابها و همچنین کسر وجوه موضوع بندهای الف و ب ماده 5 صورت می پذیرد.
تبصره 4 : در صورتی که هر یک از تاسیسات و اراضی و املاک و ماشین آلات، ابنیه و حقوق مربوط به تقسیم و توزیع آب مشروب و تاسیسات فاضلاب شهرها وقف باشد طبق مقررات مربوط به وقف عمل خواهد شد.
تبصره 5 : کلیه تاسیســات، ماشین آلات، اراضی، ابنیه، حقــوق و هر نوعو مایملک شهرداریها و وزارت نیرو (شرکتهای آب منطقه ای و سازمان آب و برق خوزستان) که در امر تقسیم و توزیع آب شهری و جمع آوری و دفع فاضلاب در زمان تصویب این قانــون مورد استفاده و توزیع آب شهــری و جمع آوری و دفع فاضلاب در زمان تصویب این قانون مورد استفاده بوده و یا پس از آن تا زمان تحویل به شرکتهای آب و فاضلاب خریداری و به کار گرفته شود پس از تشکیل شرکت آب و فاضلاب مطابق مقررات این قانون در اختیار آن شرکت قرار می گیرد.
ماده 5 : منظور از:
الف ـ تاسیسات، ماشین آلات، ابنیه، حقوق و مایملک دولت (وزارت نیرو و شرکتهای آب منطقه ای ذیربط و سازمان آب و برق خوزستان به نمایندگی از طرف دولت) که در این قانون به آن اشاره شده کلیه مواردی است که از محل های زیر ایجاد، خریداری و حاصل شده است:
1ـ کلیه سرمایه گذاری های دولت در امر تامین و توزیع آب و دفع فاضلاب شهر که قبلاً در اختیار دستگاههای ذیربط گذاشته شده و هزینه شده است.
2ـ کلیه وجوه دیگری که برای تامین و توزیع آب شهرها و احداث تاسیسات فاضلاب از بودجه عمومی دولت به عناوین دیگری سرمایه گذاری شده است.
شهرداریها نیز در این قانون کلیه مواردی است که از محل کمک های دولت و مردم و وام های که مسترد یا بخشوده شده است و درآمدهای شهرداریها ایجاد، خریداری و حاصل شده باشد.
ماده 6 : تاسیسات، ماشین آلات، اراضی، ابنیه، حقوق و مایملک وزارت نیرو (شرکتهای آب منطقه ای و سازمان آب و برق خوزستان) و شهرداریها به شرح مندرج در بندهای الف و ب ماده 5 پس از ارزیابی کارشناس رسمی دادگستری تا حد سرمایه شرکت بعنوان سرمایه غیرنقدی سازمان آب منطقه ای ذیربط و سازمان آب و برق خوزستان و شرکت سهامی خدمات مهندسی آب و شهرداریها در شرکت حسب مورد منظور میگردد و مابقی به اجاره شرکتهای آب و فاضلاب داده خواهد شد، مبلغ اجاره بها، مدت و شرایط اجاره از هر حیث حتی اجاره به شرط تملیک وسیله وزارت نیرو تعیین خواهد شد.
ماده 7 : کارکنـــان دستگاههایی که تاکنون عهده دار مسئولیت تقسیم و توزیع آب و جمـع آوری و دفع فاضلاب شهری بوده و براساس شرح وظایف و یا پست سازمانی در ارتباط با مسئولیت های فوق فعالیت می نمایند، با تشکیل شرکتهــای جدید با حفظ وضعیت استخدامی به این شرکتهـــا منتقــل می گردند و براساس مقررات اداری، مالی شرکت تبدیل وضع می یابند مادام که شرکت به وجود این دسته از کارکنان نیاز دارد به خدمت خود ادامه داده و در غیر اینصورت با تصویب مجمع عمومی شرکت آب و فاضلاب تعیین تکلیف خواهند شد.
تبصره: مشکلات مربوط به امور استخدامی، بازنشستگی و بیمه و نظایر آن که در اثر نقل و انتقال یا انحلال دستگاههای آب و فاضلاب برای کارکنان ایجاد شود در چارچوب قانون حل و فصل خواهد شد.
ماده 8 : وزارت نیرو مکلف است با توجه به امکانات فنی و مالی موجود در هر استان به نحوی عمل نماید که ظرف مدت یک سال از تاریخ ابلاغ این قانون شرکتهای مورد نظر تشکیل شوند.
ماده 9 : هزینه های اشتراک انشعاب، نرخ آب مشروب و هزینه های جمع آوری و دفع فاضلاب شهرها با در نظر گرفتن هزینه های بهره برداری و استهلاک توسط مجمع عمومی شرکت تهیه و پس از تصویب شورای اقتصاد از مصرف کنندگان وصول خواهد شد.
ماده 10 : شرکتهای آب و فاضلاب موضوع این قانون از پرداخت مالیات و هر نوع عوارض از جمله عوارض نوسازی و نظایر آن، حقوق و عوارض گمرکی و سود بازرگانی، حق الثبت و تمبر و هزینه دادرسی و هر نوع معافیتی که تاکنون دستگاههای مسئول آب و فاضلاب از آن بهره مند بوده اند برای مدت 15 سال از تاریخ تشکیل معاف می باشند.
ماده 11: با توجه به رشد جمعیت شهرها و نیاز به توسعه تاسیسات و توجه به این موضوع که حقوق اشتراک و انشعاب دریافتی از مشترکین جدید و همچنین میزان سرمایه گذاری های دولت در امر توسعه تاسیسات آب و فاضلاب تکافوی میزان سرمایه گــذاری لازم جهت گسترش تاسیسات را نمی نماید، اجازه داده می شود مبلغ زیر وصول و صرف هزینه های سرمایه گذاری گردد.
سهم هزینه سرمایه گذاری تاسیسات آب و فاضلاب جهت شهرها و شهرکهای جدید و همچنین تفکیکی های داخل شهرها براساس تعداد واحدهای اعم از مسکونی و غیرمسکونی که از طریق دستگاهها یا سازمانهای ذیربط طبق تعرفه تایید شده توسط وزارت نیرو پرداخت خواهد شد.
ماده 12: ارز مورد نیاز این شرکتها براساس درخواست وزارت نیرو هر ساله در بودجه ارزی کشور منظور خواهد شد.
ماده 13 : نقل و انتقال و ماموریت کارکنان وزارتخانه ها و شرکتها و موسسات دولتی به شرکتهای آب و فاضلاب بلامانع است.
ماده 14: شرکتهای آب و فاضلاب موضوع این قانون برای اجرای طرحهای عمرانی خود می توانند از لایحه قانونی نحوه خرید و تملک اراضی و املاک برای اجرای برنامه های عمومی، عمرانی و نظامی دولت و قوانین دیگری که در زمینه خرید و تملک اراضی برای اجرای برنامه های عمومی دولت تصویب می شود استفاده کنند.
مرجع تشخیص فوریت وضرورت موضوع ماده 9 لایحه قانونی نحوه خرید و تملک اراضی .... وزیر نیرو خواهد بود.
ماده 15: داشتن انشعاب آب و فاضلاب لازم و ملزوم یکدیگرند و کلیه مالکان املاک واقع در محدوده طرح جمعآوری ودفع فاضلاب مکلفند ظرف مدتی که دستگاهها و شرکتهای آب و فاضلاب اخطار یا اعلان مینمایند تقاضای نصب انشعاب فاضلاب ملک خود را به مرجع مربوط تسلیم و هزینه آنرا پرداخت نمایند والا شرکتهای آب و فاضلاب مجاز به قطع آب اینگونه املاک خواهند بود. برقراری مجدد آب موکول به درخواست نصب انشعاب فاضلاب و پرداخت هزینه آن میباشد.
ماده 16: تا تشکیل شرکتهای موضوع این قانون اداره آب شهرها و جمع آوری و دفع فاضلاب و اجرای طرحهای در دست اجراء کماکان بعهده دستگاههائی است که فعلاً عهده دار هستند.
ماده 17: به منظور انجام امور ستادی و پشتیبانی، فنی، تحقیقاتی، تدارکاتی و آموزشی شرکتهای موضوع این قانون، شرکت خدمات مهندسی آب وابسته به وزارت نیرو به شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تغییر نام یافته تا پس از اصلاح اساسنامه موجود توسط هیات وزیران، این وظایف را بعهده بگیرد.
مدیرعامل این شرکت معاون وزیر نیرو در امور آب و فاضلاب خواهد بود.
ماده 18: آیین نامه های اجرایی این قانون توسط وزارت نیرو تهیه و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.
ماده 19: از تاریخ ابلاغ این قانون کلیه قوانین مغایر با آن از جمله، تبصره 2 ماده 21 قانون توزیع عادلانه آب لغو می شود.
قانون فوق مشتمل بر نوزده ماده و یازده تبصره در جلسه علنی روز سه شنبه مورخ یازدهم دی ماه یک هزار و سیصد و شصت و نه مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 16/10/1369 به تایید شورای نگهبان رسیده است
قانون برگزاری مناقصات
دریافت قوانین برگزاری مناقصات
بازدیدکنندگان
کاربران آنلاین
110
امروز
1351
دیروز
1138
ماه جاری
3962
سال جاری
30810
از ابتدا
1253202
صفحه جاری
3388
حوزه مدیرعامل
ارسال پیام به مدیرعامل
درخواست ملاقات با مدیرعامل
روابط عمومی و آموزش همگانی
قراردادها
امورحقوقی، تحصیل و تملک اراضی
حسابرسی و نظارت مالی
حراست و امور محرمانه
تمامی حقوق برای شرکت آب و فاضلاب کردستان محفوظ است.
هرگونه استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاریخ آخرین بهروزرسانی: 31 تیر 1396 ساعت 13:24
شعار سال: اقتصاد مقاومتی، تولید-اشتغال
آدرس: سنندج، بلوار شبلی، جنب اداره کل بهزیستی استان
تلفنهای تماس:
(33286614-33285777-33285811)087
فکس :08733563746
پست الکترونیکی: info [at] abfa-kurdistan [dot] ir
شماره پیامکی شرکت : 300048711122
Powered by
Jiro CMS
مراجعه کننده گرامی، وبسایت شرکت 24 ساعته در دسترس میباشد. در صورت بروز مشکل و خارج از دسترس بودن، 48 ساعت پیش از آن اطلاع رسانی خواهد شد.