عنوان (title)
عنوان، اولین چیزی است که کاربر در موتورهای جستجو با آن مواجه می‌شود. باید هنگام انتخاب عنوان از کلمات کلیدی اصلی سایت استفاده شود تا توسط موتورهای جستجو قابل شناسائی باشد. در واقع یک عنوان توصیفی شامل 5 الی 8 کلمه متشکل از کلمات کلیدی اصلی سایت می‌باشد.

نکاتی که هنگام درج عنوان باید مدنظر داشت:

  • شامل کلمات کلیدی محتوا و عکس‌های آن صفحه باشد.
  • از کاما استفاده نشود.
  • از نظر گرامری جمله‌بندی آن درست باشد، فقط ترکیب کلمات نباشد.
  • از کلماتی که توسط موتورها منع می‌شود استفاده نشود.
  • در هنگام درج عکس و لینک حتما کادر مربوط به عنوان (title) درج شود تا اگر به هر دلیلی تصویر نمایش داده نشد متنی که در تگ alt گذاشته‌ایم نمایش داده شود.
توضیحات (Description tag)

این توضیحات بین 25 تا 30 کلمه را شامل می‌شود که در موتورهای جستجو در زیر URL نمایش داده می‌شود بنابراین باید توضیحاتی را بنویسید که نشان‌دهنده محتوای سایت شما باشد.


ارتباط متقابل

موتورهای جستجو مخصوصا گوگل به تعدد ارتباط‌ها به سایت شما حساس هستند و آن را در رتبه سایت شما اثر می‌دهند، بنابراین بهتر است یک صفحه از لینک‌های مفید در سایت خود ایجاد کنید و سایت‌هایی که در موتورهای جستجو رتبه خوبی دارند را در آن صفحه معرفی نمایید و از سایت‌های دیگر بخواهید که لینک آدرس سایت شما را در سایت خود بگذارند.


درج کلمات کلیدی سایت (key words)

موتورهای جستجو برای این بخش ارزش زیادی قائل هستند و در رتبه‌بندی سایت شما تاثیر دارد. کلمات کلیدی را با کاما از یکدیگر جدا کنید. با این روش در حداقل جا، امکان ترکیبات متنوعی از کلمات کلیدی سایت شما گنجانده خواهد شد.

  • کلمات کلیدی خود را ترکیبی انتخاب نمایید.
  • کلماتی که حدس می‌زنید توسط موتورهای جستجو بیشتر search می‌شوند را بنویسید.
  • حتما کلمات کلیدی را با کاراکتر، از هم جدا نمایید.
  • کلمات کلیدی از متن همان صفحه انتخاب شود.
  • عنوان صفحه خود را حتما در کلمات کلیدی بنویسید.
ارتباط بین صفحات
  • در صفحات محتوایی خود آنگونه کار کنید که کسی که به هر طریق وارد آن صفحه می‌شود نتواند خارج شود (مدت زمان حضور افراد را در سایت خود بالا ببرید با قرار دادن مطالب جالب و کاربردی).
  • از لینک‌های داخل صفحه‌ای آنگونه استفاده کنید که بازدیدکننده سایت از دکمه‌های Back و Forward نرم‌افزار استفاده نکند.
نکات تبدیل فایل به PDF

یکی از راه‌های افزایش بازیابی اطلاعات مندرج در وب سایت توسط موتورهای کاوش، غنی کردن فایل‌های محتوا می‌باشد. محتواهای PDF که از فرمت‌های دیگر (word، powerpoint و ...) استخراج می‌گردد، بهتر است شرایط ذیل را دارا باشد:

  • قبل از تبدیل فایل word به PDF از استاندارد بودن فونت‌های بکار رفته در فایل word اطمینان حاصل فرمایید.
  • از نرم‌افزارهای استاندارد برای تبدیل فایل‌ها به PDF استفاده شود که قابلیت پشتیبانی از فونت‌های فارسی را داشته باشند.
  • متن فایل‌های PDF با استفاده از ابزارهای جستجوی درون متنی نرم‌افزار Acrobat قابل جستجو باشد.
حجم فایل‌ها‌

فایل‌هایی که در سایت بارگذاری می‌شوند به صورت فشرده و حجمی کمتر از 5 مگابایت داشته باشند.


صفحه تماس با ما

برخی موتورهای جستجو، مخصوصا Yahoo، اگر آدرس پستی شما در سایت نباشد، سایت شما را لیست نمی‌کنند. حتما آدرس پستی را در سایت قرار دهید، فقط قرار دادن آدرس صندوق پستی کافی نیست. تلفن‌های تماس و آدرس حوزه خود را درج نمایید.


زبان

زبان اصلی کلیه درگاه‌ها زبان فارسی است. صفحه خانگی و صفحه ورودی اصلی، باید به زبان فارسی بارگذاری شود. در صورتی که پورتال بصورت چند زبانه می‌باشند باید امکان تغییر زبان برای کاربران در تمامی صفحات فراهم شود.


آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها

آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های هر واحد باید به صورت کامل بر روی سایت قرار گرفته باشند. برای بارگذاری این مطالب نیاز است که محتوای این دستورالعمل‌ها در سایت ایجاد شود و امکان دانلود برای کاربر به راحتی فراهم باشد.


بازدیدکنندگان
کاربران آنلاین 32
امروز 1049
دیروز 2001
ماه جاری 34328
سال جاری 200004
از ابتدا 1422387
صفحه جاری 127

تمامی حقوق برای شرکت آب و فاضلاب کردستان محفوظ است.
هرگونه استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

تاریخ آخرین به‌روزرسانی: 2 مهر 1397 ساعت 8:36
توسط: مدیر سامانه
آدرس: سنندج، بلوار شبلی، جنب اداره کل بهزیستی استان
تلفن‌های تماس:
(33286614-33285777-33285811)087
فکس :08733563746
پست الکترونیکی: info [at] abfa-kurdistan [dot] ir
شماره پیامکی شرکت : 300048711122
Powered by Jiro CMS
مراجعه کننده گرامی، وب‌سایت شرکت 24 ساعته در دسترس می‌باشد. در صورت بروز مشکل و خارج از دسترس بودن، 48 ساعت پیش از آن اطلاع رسانی خواهد شد.